9 Eylül 2016 Cuma

Tası Tarağı Toplamak Lazım




Genel olarak dağınık bir insanım. Hatta aradığım şeyleri nasıl bulduğuma kendimin bile şaşırdığı zamanlar oluyor arada.

Kanaviçe yapmaya başladığımda , artık bu hobi iş olarak devam ettirmeye karar verdiğimde çok miktarda malzeme almaya başladım. Malzemeler ilk olarak ip, kumaş gibi masum şeylerle başladı ; fakat sonrasında kutu , paketleme malzemesi (ki kendileri hayal gücüyle sınırlı sadece) , takı aparatları , çeşitli makaslar , kasnaklar , uhular ... vb. gibi uzayan bir hal aldı. Evde ikea dan aldığımız bir bank vardı. İlk aldığımızda içine masa örtüleri koyarım diye tahmin ettiğim bank sonrasında StudioXStitch deposu haline geldi. Aldığını içine tık , ipleri araya sıkıştır , kumaşlarda buruşuyor ama yer yok ne yapayimlere döndü. Aradığı bulamamaya başlayınca da bankın toplanma vaktinin geldiğini anladım.

Eminim herkesin evinde , özellikle de el işiyle uğraşan yada sadece hediyelerin paketlerini bile sonra bi yerde kullanımcıların evlerinde bahsettiğim yerlerden vardır. Sizin belki bir dolap yada sadece bir çekmece şeklindedir. Elinize ne geçerse içine koyduğunuz , tıkıştırdığınız ve yerin toplanma vakti geldi , bana inanın geçti bile.

Dünya üzerinde kutuyu icad eden kimse "God Bless You" dostum. Kutular hayatımıza girmeseydi ne yapardık acaba ? Evi toplu tutmak bir yana taşınamazdık bile sanırım. Bu yüzden de ilk olarak kutu almam gerektiğini biliyordum. Geçen hafta İzmitteki Koçtaşa gitme şansımız oldu. Hayatımda bu kadar kutuyu bir arada görmemiştim. Ahşap, plastik , metal , kumaş her türlüsü var. Benim aldıklarım fiyatları 5.90 ile 19.90 arasında. Her bütçeye uygun kutu ve ev düzenleme kitlerini bulabilirsiniz.Hatta bir kaç tane evde kullanmadığım hediye kutusu vardı onlarıda değerlendirmiş oldum. Bir kutu mutluluğun boş kutularını dahi değerlendirmiş oldum.Gidin ve kendinize ait kutuyu alıp eve gelin.















Malzemeleri kullanıma göre kategorize etmek en mantıklısı. Makas,iğne,mezura,yapıştırıcılar gibi yardımcı malzemeleri bir araya , kolye ve takı malzemelerini bir araya , kumaşları , nakış iplerini (zaten ayrı bir cumhuriyet) , paketleme malzemelerini , kasnakları , defterleri , kalemleri hepsini ayırın. Şeffaf kutuları tercih ederseniz içindekileri görmeniz ve dolayısıyla sonrasında bulmanız daha kolay olacaktır. Yada etiketleme yaparak kutu içeri hakkında kutuyu eşelemeden fikir sahibi olabilirsiniz.

Ve sonuç taa taaa
















İplikleri düzenlemek ayrı bir iş 
















Benim gibi dağınık olup bundan rahatsız olmayan biri içi bile sonuç gerçekten zevk verdi. Eserimle gurur duydum.

Derli toplu günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder